ÜLD- ja OSTUTINGIMUSED

MABRIK OÜ, registrikoodiga 14303566 (edaspidi Müüja) ja klient, kes vormistab mabrik.ee e-poes tellimuse ja identifitseerib ennast, sisestades tellimusele oma isikuandmed (edaspidi Klient), sõlmisid käesoleva e-poe kasutuslepingu (edaspidi Kasutusleping) tüüptingimuste alusel (edaspidi Tüüptingimused). Enne lepingu sõlmimist on kohustuslik tutvuda Tüüptingimustega (allpool), mis on Kasutuslepingu lahutamata osa.

mabrik.ee on veebikeskkond, mis kuvab ja informeerib Klienti erinevatest MABRIK OÜ tegevusaladest ja nende võimalustest, kuhu alla lisaks kuulub ka e-pood (edaspidi Veebileht).

mabrik.ee e-pood on ostukeskkond, kus Klient saab Kasutuslepingu Tüüptingimustega tutvudes tellida ja osta e-poes (edaspidi E-pood) müüdavaid tooteid ja seotud teenuseid (edaspidi Toode).

  1. ÜLDTINGIMUSED
  • Lepingupooled juhinduvad omavaheliste suhete reguleerimisel Võlaõigusseadusest ning teistest Eesti Vabariigis kehtivatest seadustest ja muudest õigusaktidest ning Kasutuslepingus kokkulepitust.
  • Müüjal on õigus mistahes ajal teha ühepoolselt muudatusi pakutavasse E-poe teenusesse või Kasutuslepingu Tüüptingimustesse. Müüja kohustub sellest teavitama Klienti läbi Veebilehe.
  1. HINNAD
  • Kõik E-poes kuvatavad Toodete hinnad on esitatud eurodes ja sisaldavad käibemaksu.
  • Kampaaniate või soodushindade puhul on ära toodud nii uus kui ka vana Toote hind.
  • Müüjal on õigus igal ajal muuta Toodete hindasid E-poes. Juhul, kui E-poes olevad hinnad muudetakse peale tellimuse kinnitamist ning makse teostamist Kliendi poolt, siis kohustub Müüja täitma tellimust selle hinna järgi, mis kehtis tellimuse kinnitamise ja makse teostamise hetkel. Kliendil ei ole õigust nõuda hinnavahe hüvitamist.
  1. TOOTED
  • E-poes kuvatavad Tooted on füüsiliselt laos olemas, v.a juhul, kui Toote juures on määratletud ettetellimuse või järeltellimuse mõiste või Toode on saadaval ainult virtuaalsel kujul. E-poes näidatud Toodete saadavus võib muutuda tehniliste probleemide tõttu laos või E-poe programmides.
  • Juhul, kui Klient esitab tellimuse, kuid ilmneb, et antud Toode puudub laost, kontakteerub Müüja Kliendiga, et leppida kokku uus tarneaeg, pakkuda välja asendustoode või tagastatakse Kliendile ostusumma hiljemalt 14 päeva jooksul ostu sooritamise ajast.
  • E-poes kuvatav Toodete pildimaterjal on illustratiivse tähendusega ning võib erineda Toote tegelikust väljanägemisest. E-poes olevad tootekirjeldused ei pruugi olla täielikud ja võivad sisaldada tahtmatuid vigu.
  • E-poes pakutavaid Tooteid müüakse nii füüsilistele kui ka juriidilistele isikutele. Toodete soetamisel kehtivad Kliendile kõik Eesti Vabariigi seadusandlusest tulenevad vanuselised või muud nõuded.
  • Kui Toote kirjelduses on tootja poolt sätestatud vanuseline ja/või muu tingimus Toote sihtotstarbeliseks või ohutuks kasutamiseks, siis Müüjal puudub vastutus kirjeldatud nõuete või soovituste eiramisel tekkinud tagajärgedes.
  1. OSTU SOORITAMINE
  • Klient kohustub tellimuse vormistamisel esitama tellimuse täitmiseks vajalikud ja tõesed andmed.
  • Enne tellimuse vormistamist on Klient kohustatud tutvuma tooteinfoga.
  • Müüja ei vastuta tellimuse täitmisel Kliendi poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tingitud vigade eest.
  • Klient tasub tellimuse eest ettemaksuna terve ostusumma, milles sisaldub nii Toote hind kui ka vajadusel kohaletoimetamise tasu.
  1. MAKSEVIISID
  • Makse teostamine toimub väljaspool E-poe keskkonda Kliendi panga või teenusepakkuja turvalises maksekeskkonnas. Tasuda saab järgnevate Eesti pangade pangalinkidega: Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop, Pocopay ja Liisi ID.
  • Lisaks on võimalik maksta veel järelmaksuga kasutades Holm Bank AS teenuseid, mille tingimustega on võimalik tutvuda Holmbank (Liisi) kodulehel.
  • Müüjal puudub ligipääs Kliendi pangaandmetele.
  • Mõned makseviisid võivad kaasa tuua lisakulutusi komisjoni näol, näiteks kasutades PayPal või muud sarnast maksekeskkonda, mis puhul Kliendil ei ole õigust nõuda Müüjalt hinnavahe hüvitamist.
  1. KOHALETOIMETAMINE
  • Igal tootelehel on täpsustatud tarneaeg. Juhul, kui mõne toote puhul on tavapärasest pikem tarneaeg, siis see on nähtavalt ja selgelt ära märgitud Toote lehel. Maksimaalne esinev tarneaeg E-poes on 30 päeva juhul, kui see ei ole Toote lehel sätestatud teisiti.
  • Juhul, kui tootel ei ole välja toodud konkreetset tarneaeg, siis Kliendil on õigus küsida seda Müüjalt. Kui tarneaeg ei ole Müüja jaoks teada, siis on võimalik, et tellimus võib mitte saabuda. Juhul, kui tellimus ei saabu, siis Müüja kohustub tagastama Kliendile kogu makstud summa 14 päeva jooksul.
  • Kaup toimetatakse kohale Kliendi poolt ostuprotsessis valitud Smartpost, DPD või Omniva pakiautomaati. Valik tuleb teha tellimuse vormistamisel.
  • Kauba kohale toimetamise tasu (sõltub valitud pakiautomaadi pakkujast) lisandub kauba hinnale. Alates 50 eurost on Eestisisene transport tasuta.
  • Eestisisesed saadetised jõuavad üldjuhul ostja määratud sihtpunkti 1-4 tööpäeva jooksul. Müüja tööpäevad on esmaspäev-reede 10:00-17:00. Kui tellimus oli kinnitatud tööpäeval peale 12:00, siis kõikide protseduuride arvestus algab järgmisest tööpäevast.
  • Juhul, kui Klient soovib osta toodet järelmaksuga, siis tarneaja arvestus algab peale kinnitust järelmaksuga ostmist pakkuva ettevõtte poolt.
  • Tellitud kauba saabumisest pakiautomaati teavitatakse klienti SMS-i/e-kirja teel. Sõnum sisaldab ukse avamiseks vajalikku uksekoodi. Saadetise hoiuaeg pakiautomaadis on 7 (seitse) kalendripäeva. Juhul, kui saadetist ei võeta hoiuaja jooksul automaadist välja, tagastatakse saadetis Müüjale.
  • Klient on kohustatud enne tellimuse vormistamist kontrollima esitatavate kontaktandmete õigsust, vältimaks viivitusi ja arusaamatusi toodete kohaletoimetamisel. Müüja ei vastuta toodete kohaletoimetamisel tekkinud viivituste ja arusaamatuste eest juhul, kui viivitus või arusaamatus on tingitud Kliendi poolt tellimuse vormistamisel esitatud andmete ebatäpsusest või  -õigsusest.
  • Müüja vastutab Kliendi soetatud kauba eest kogu transpordi vältel. Kauba Smartposti, DPD või Omniva pakiautomaadist kättesaamise hetkel läheb kauba kahjustumise risk üle Kliendile.
  1. LEPINGUST TAGANEMINE, TOOTE ÜMBERVAHETAMINE VÕI TAGASTAMINE
  • Taganemisõigust saavad kasutada tarbijad ehk füüsilised isikud. Taganemisõigus ei kehti juriidiliselt isikute suhtes.

7.1 Lepingust taganemine enne tellimuse täitmist

  • Kui Klient soovib tellimuse esitamise järgselt ja enne lepingu Müüja poolset täitmist lepingust taganeda, siis kohustub Klient sellest võimalikult kiiresti Müüjale kirjalikult teatama. Kirjalik teade tuleb saata elektronposti aadressil info@mabrik.ee. E-maili tuleb märkida tellimuse number, millest soovitakse taganeda ning lisada Kliendi kontaktandmed (eesnimi, perekonnanimi, tellimuse esitamise kuupäev, kontakttelefon, kontonumber).
  • Kui taganemisavaldus jõuab Müüjani peale Müüja poolset lepingu täitmist, siis toimub lepingust taganemine vastavalt tüüptingimuste punktile 7.3 „Lepingust taganemine peale tellimuse täitmist (toote ümbervahetamine ja tagastamine)”.
  • Müüja kannab Kliendile tasutud summa tagasi viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul alates lepingust taganemise teate kätte saamisest.
  • Raha kantakse üle samale arvelduskontole, kust toimus selle laekumine Müüjale.

     7.2 Lepingust taganemine peale tellimuse täitmist (toote ümbervahetamine ja tagastamine)

  • Kliendil on õigus tehingust 14 päeva jooksul taganeda ja tellitud toode ümber vahetada või tagastada.
  • Lepingust taganemiseks peale lepingu täitmist saab Klient täita taganemisavalduse, mida on võimalik leida lingilt.Täidetud vormi saadab Klient e-maili aadressile info@mabrik.ee
  • Klient võib saata taganemisavalduse vabas vormis ka e-mailile info@mabrik.ee
  • Taganemisõigust kasutades peab Klient viivitamatult tagastama Teenuse osutajale soetatud toote, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul peale taganemisõiguse avalduse esitamist.
  • Ümbervahetatav või tagastatav toode peab olema puuduseta, täiskomplektne, originaalpakendis ja kasutamata ning toote küljes peavad olema kõik originaaletiketid.
  • Taganemisõigus ei laiene avatud ümbrisega audio- ja videosalvestistele, arvutitarkvarale või virtuaalsetele Toodetele. Samuti ei laiene tagastamisõigus kiiresti riknevatele Toodetele, mida ei ole võimalik edasi müüa nende omaduste tõttu. Tagastamisõigus ei laiene ka Toodetele, mis on tehtud arvestades konkreetseid isiklike vajadusi või eritellimusi.
  • Kui kaup on kahjustunud, kandmisjälgedega, ei ole originaalpakendis, täiskomplektne ja/või puuduvad originaaletiketid, on Müüjal õigus alandada tagastatavat tasu vastavalt kauba väärtuse vähenemisele. Kui Klient ei ole väärtuse vähenemisega nõus, võib Müüja tellida ekspertiisi väärtuse vähenemise määramiseks (Müüja kulul).
  • Peale taganemise avalduse edastamist edastab Müüja juhised Kliendile, kuidas tagastatav kaup pakiautomaati kasutades Müüjale tagastada.
  • Müüja tagastab Kliendile ostusumma viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul arvates Toote saabumisest E-poodi. Tagastus toimub samale arvelduskontole, millelt Klient tegi tagastatava tellimuse makse.
  • Kauba vahetamisel kallima kauba vastu tasub Klient kahe kauba hinnavahe.
  • Kauba vahetamisel vähem maksva kauba vastu, tagastab Müüja 14 päeva jooksul Kliendi poolt kauba tasumiseks kasutatud arvelduskontole kahe kauba hinna vahe.
  • Müüjal on õigus taganeda müügitehingust ning nõuda Kliendilt tagasi kaup, kui kauba hind veebipoes on eksituse tõttu märgitud oluliselt alla kauba turuhinna.
  1. GARANTII JA PRETENTSIOONIDE ESITAMISE KORD
  • Müüja annab füüsilisest isikust Kliendi ostetud toodetele 2-aastase garantii.
  • Müüja annab juriidilisest isikust Kliendi ostetud toodetele 1-aastase garantii.
  • Garantii kehtib tootjapoolse defekti tuvastamisel. Müüja ei vastuta toote normaalse füüsilise kulumise eest tavalise kasutamise korral.
  • Täpsemalt garantiist järgnevalt lingilt.
  • Juhul, kui kauba kättesaamisel selgub, et tarnitud kaup on vale, defektne, saanud transpordil vigastada või esineb muid puudusi, kohustub Klient esimesel võimalusel teavitama Müüjat e-maili aadressil info@mabrik.ee
  • Kui Klient on ostetud kaupa tavapäraselt kasutanud ja õigesti hooldanud, kuid sellel ilmneb puudus, on tal õigus esitada pretensioon kuni kahe aasta jooksul alates ostu tegemisest (vaata punkti 8.1 ja 8.2). Kliendi ja Müüja vahel tekkinud erimeelsused lahendatakse läbirääkimiste teel.
  • Võlaõigusseaduse §-st 222 lg-s 1 sätestatust tulenevalt on Kliendil õigus Toote lepingutingimustele mittevastavuse korral nõuda Toote parandamist või asendamist. Toote lepingutingimustele mittevastavuse korral kannab Toote parandamisega või Toote asendamisega seotud kulud, eelkõige veo-, posti-, töö- ja materjalikulud, Müüja.
  • Müüja ei vastuta tellitud toodete mittesihipärasest kasutamisest tekkinud kahjude eest, samuti kohaletoimetamise viivituse eest, kui see on tingitud asjaoludest, mida Müüja ei saanud mõjutada ja/või mis on tingitud temast mitteolenevast vääramatust jõust (force majeure).
  • Lisaks õigustele, mis on väljatoodud tüüptingimustes, Kliendil on olemas õigus kasutada ka seadusest tulenevaid õigusi.
  1. VASTUTUS
  • Müüja ja Klient vastutavad teineteise ees käesolevate kasutustingimuste rikkumisega teisele poole tekitatud kahju eest Eesti Vabariigis kehtivates õigusaktides sätestatud juhtudel ja ulatuses.
  • Müüja vastutab Toote müügihinna ulatuses. Müüja ei võta vastutust defektiga toodete poolt tekitatud kahjude eest nagu vara või informatsiooni kahjustumine, käibe või kasumi kaotamine.
  • Klient kohustub kasutama E-poe teenust üksnes seaduse ja heade tavadega kooskõlas olevatel eesmärkidel.
  • Klient vastutab ise kõikide kasutamist eeldavate seadmete tarkvara andmesidesüsteemide muretsemise ja korrashoidmisega seotud ning samuti muude E-poe teenuste kasutamisest põhjustatud kulutuste eest.
  • Klient vastutab täielikult E-poe tüüptingimuste vastasest ning seaduse või heade tavade vastasest E-poe kasutamisest tekkinud kahjude eest Müüjale, teistele Klientidele või kolmandatele isikutele.

10. PRIVAATSUSPOLIITIKA

  • Klient annab Müüjale selge ja teadliku nõusoleku oma isikuandmete töötlemiseks.
  • Isikuandmete allikaks on kliendisuhte tekkimine E-poes tellimuse vormistamisel.
  • Registreeritavate isikuandmete koosseisu kuuluvad andmed Kliendi tellimuse kohta – isikukood, perekonnanimi, eesnimi (eesnimed), tänav, maja, korteri number, asula või linn, postiindeks, aadress, telefoninumber, e-posti aadress, sünniaasta, sugu, tarnimise viis, kasutatud makseviis, E-poe Tüüptingimustega nõustumine, müügipakkumiste saatmisega nõustumine, lisaks e-posti aadressil või muul viisil vabatekstina sisestatud märkused.
  • Kliendi isikuandmeid, mis on vajalikud Toote vahendamiseks Kliendile, edastatakse pakiautomaati tellimuse tarnet osutavale ettevõttele.
  • Müüjale teatavaks saanud isikuandmed kantakse kliendiregistrisse ja neid kasutatakse müügiteenuse osutamiseks ja Kliendile kauba pakkumiseks.
  • Müüja säilitab Kliendi kohta ostude sooritamise käigus Kliendi poolt sisestatud kontaktandmed ja info sooritatud ostude kohta. Seda infot käsitletakse konfidentsiaalsena ja töödeldakse kooskõlas isikuandmete kaitse seadusega.
  • Müüja võib kasutada Kliendi isikuandmeid Kliendile eripakkumiste ja kampaaniate kohta info saatmiseks e-posti teel üksnes juhul, kui Klient on andnud selleks oma nõusolekul.
  • Andmeside Kliendi ja pankade ning kaardimaksekeskuse vahel on krüpteeritud, mis tagab Kliendi isikuandmete ja pangaandmete turvalisuse. Makse teostamine toimub väljaspool E-poe keskkonda, vastava panga või teenusepakkuja turvalises maksekeskkonnas. E-poel puudub ligipääs Kliendi pangaandmetele ja krediitkaardi andmetele.
  • Müüja kohustub mitte edastama registreeritud isikuandmeid kõrvalistele isikutele.
  • Kliendil on õigus kontrollida teda ennast puudutavaid isikuandmeid, neid muuta või paluda kõrvaldada oma isikuandmed registrist.
  • Klient annab Müüjale nõusoleku saata tellimuse esitamisel sisestatud e-posti aadressil tellimuskinnitus.
  • Müüjal on õigus edastada Kliendi soovil Kliendi andmed firmadele, kes pakkuvad järelmaksuga ostu teenust.
  • Müüjal on õigus maksete teostamiseks vajalikud isikuandmed edastada Maksekeskus AS-le.
  • Privaatsuspoliitika kohta saab rohkem infot järgnevalt lingilt.

11. KASUTAMISTINGIMUSED JA NENDE MUUTMINE

  • E-poes registreerudes või ostu sooritades nõustub Klient kõikide E-poe kasutustingimustega ja kohustub neid täitma.
  • Müüja ja Kliendi vahel jõustub müügileping alates tasumisele kuuluva ostusumma laekumisest Müüja arvelduskontole.
  • Müüja võib muuta E-poe kasutustingimusi ja toodete hindasid. Teade muutuste kohta avaldatakse mabrik.ee kodulehel (vaata punkti 1.2 ja 2.3). Tehingule rakendatakse tehingu toimumise hetkel kehtivaid tingimusi ja hindu.
  • Tehes tellimuse esitamise hetkel märke dialoogiaknas „Nõustun e-poe kasutamise tingimustega”, kinnitab Klient, et on tutvunud kõikide „Üld- ja ostutingimuste“ juures välja toodud Kasutuslepingu Tüüptingimuste, „Garantii“ ja „Privaatsuspoliitika“ tingimustega, kinnitades oma arusaamist kõikide tingimuste sisust ning avaldades sellega nõusolekut tehingu toimumiseks eespool määratletud tingimuste alusel.

12. MUUD TINGIMUSED

  • Kliendi ja Müüja vahel tekkinud erimeelsused lahendatakse läbirääkimiste teel.
  • Kui Müüja ja Klient ei suuda lahenda vaidlust kokkuleppe teel, siis on Kliendil võimalik pöörduda Tarbijavaidluste komisjoni poole, kelle pädevuses on lahendada tekkinud vaidlusi. Menetlustingimustega saab tutvuda ning avaldust esitada siin. Ostja kaebuse läbivaatamine komisjonis on tasuta.
  • Ostja võib pöörduda ka Euroopa Liidu tarbijavaidlusi lahendava platvormi poole.
  1. KLIENDITUGI

MABRIK OÜ klienditoe telefon on (+372) 58781289 (avatud tööpäeviti kl 10-17) ja e-posti aadress: info@mabrik.ee